Qualcosa forse m'è sfuggito allora ... cos'è che non funziona? il tuo computer collegato sul router Netgear? O il router Netgear? Ossia se usi un altro computer ad esempio un portatile questo riesce a connetresi al tuo router?
Semmai poi ... perdonate non sono un esperto di reti e apparati per cui sono fallace, anche se poi in sostanza me ne occupo impropriamente da quasi 5 anni, però ritengo, nel caso non riesci a raggiungere la shell di configurazione "chiamando" il router con il suo indirizzo nuerico o IP secondo me qualcosa nel router non funziona IMHO ovviamente.
Nel manuale postato giustamente da Alessandro a pagina 37 leggo ... :
To check the Internet IP address from the browser interface:1. Launch your browser and select an external site such as
http://www.netgear.com.
2. Access the Main Menu of the wireless-N modem router’s configuration at
http://192.168.0.1.3. Under Maintenance, select Router Status and check that an IP address is shown for the
Internet port. If 0.0.0.0 is shown, your wireless-N modem router has not obtained an IP
address from your ISP.
If your router is unable to obtain an IP address from the ISP, the problem may be one of the
following:
• If you have selected a login program, you may have incorrectly set the Service Name, User
Name and Password. See “Troubleshooting PPPoE or PPPoA” on page 34.
• Your ISP may check for your computer's host name.
Assign the computer Host Name of your ISP account to the wireless-N modem router in the
browser-based Setup Wizard.
• Your ISP only allows one Ethernet MAC address to connect to Internet, and may check for
your computer’s MAC address. In this case:
– Inform your ISP that you have bought a new network device, and ask them to use the
router’s MAC address; or
– Configure your router to spoof your computer’s MAC address. This can be done in the
Basic Settings menu. Refer to the online help in the wireless-N modem router main menu.
Idem leggo successivamente ...
Restoring the Default Configuration and PasswordThis section explains how to restore the factory default configuration settings, changing the
router’s administration password to password and the IP address to 192.168.0.1. You can erase the
current configuration and restore factory defaults in two ways:
• Use the Erase function of the Web Configuration Manager.
• Use the reset buttons on the side panel of the router (that is, press the Wireless On/Off and
WPS buttons simultaneously). Use this method for cases when the administration password or
IP address is not known.
Ora proverei comunque a disabilitare antivirus e firewall installati (so che a volte il kaspersky con alcune configurazioni può dare problemi).
Credo del resto che se il modem non è raggiungibile nemmeno via cavo (fisicamente quindi e non via wireless) qualche problema possa esistere a livello di routing.
Tutto questo se il tuo router non è raggiungibile da nessun altro computer, poi se invece altri PC funzionano con il tuo Netgear allora qualcosa non va nel tup PC e qui le possibilità sono diverse.
Ciao Ale
Dario